Adults/Dorośli Present Continuous Speaking/Mówienie Teenagers

What’s missing? – prezentacja (opis obrazka)

Sierpień 6, 2018

author:

What’s missing? – prezentacja (opis obrazka)

Postanowiłam przygotować prezentację, którą wykorzystam na zajęciach na poziomach A2-B1+.

W prezentacji, którą możecie pobrać z dzisiejszego wpisu znajdziecie różne zdjęcia. W każdym zdjęciu wycięty został fragment grafiki. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie co kryje się pod znakiem pytania postawionym w wyciętym fragmencie. Zadajemy uczniom dodatkowe pytania. Następnie, pokazujemy uczniom całość zdjęcia. 

Możemy również nieco urozmaicić pracę z prezentacją:

  • w celu odszyfrowania co kryje się w wyciętym fragmencie uczniowie mogą zadawać pytania nauczycielowi lub grupie uczniom, którzy mają dostęp do zdjęcia w całości, którzy mogą udzielać tylko odpowiedzi tak lub nie.  Np. Is it an animal? Can you eat it? 
  •  zdjęcia możemy wykorzystać do ćwiczenia opisu ilustracji
  •  zdjęcie może być bazą do konwersacji 

 

  •  dzielimy uczniów na drużyny. Każda z nich otrzymuje jedną ilustrację. Zadaniem grupy jest przygotować wywiad pomiędzy bohaterami zdjęć, a dziennikarzem/świadkiem sceny.

Wywiady udają się nawet jeśli bohaterem zdjęcia jest zwierzę lub małe dziecko, które jeszcze nie mówi. Na końcu prezentujemy zdjęci, które opracowała drużyna, a uczniowie odgrywa dialog –         wywiad.

 

Inspiracją do tego ćwiczenia była Aniela Tekiela i materiał Zagadkowe ilustracjektóre przygotowała dla National Geographic Learning. 

 

 

 

Podoba Wam się prezentacja? Użyjecie jej na zajęciach?

6 Comments
  1. Hania

    Wspaniałe ćwiczenia! Rozwijają wyobraźnię

  2. Anna

    Super do wyświetlenia na tablicy! Wielkie dzięki!

  3. Ewelina Pomysły przy tablicy

    Super pomysł!

  4. Monika

    Super!!!!

  5. Nina

    Super kreatywne zadanie !!!

  6. Aneta

    Genialne, przetestowałam na córce, bardzo się spodobało! Dziękuję!

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *