Adults/Dorośli Present Continuous Speaking/Mówienie Teenagers

What’s missing? – prezentacja (opis obrazka)

Sierpień 6, 2018

author:

What’s missing? – prezentacja (opis obrazka)

Postanowiłam przygotować prezentację, którą wykorzystam na zajęciach na poziomach A2-B1+.

W prezentacji, którą możecie pobrać z dzisiejszego wpisu znajdziecie różne zdjęcia. W każdym zdjęciu wycięty został fragment grafiki. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie co kryje się pod znakiem pytania postawionym w wyciętym fragmencie. Zadajemy uczniom dodatkowe pytania. Następnie, pokazujemy uczniom całość zdjęcia. 

Możemy również nieco urozmaicić pracę z prezentacją:

  • w celu odszyfrowania co kryje się w wyciętym fragmencie uczniowie mogą zadawać pytania nauczycielowi lub grupie uczniom, którzy mają dostęp do zdjęcia w całości, którzy mogą udzielać tylko odpowiedzi tak lub nie.  Np. Is it an animal? Can you eat it? 
  •  zdjęcia możemy wykorzystać do ćwiczenia opisu ilustracji
  •  zdjęcie może być bazą do konwersacji 

 

  •  dzielimy uczniów na drużyny. Każda z nich otrzymuje jedną ilustrację. Zadaniem grupy jest przygotować wywiad pomiędzy bohaterami zdjęć, a dziennikarzem/świadkiem sceny.

Wywiady udają się nawet jeśli bohaterem zdjęcia jest zwierzę lub małe dziecko, które jeszcze nie mówi. Na końcu prezentujemy zdjęci, które opracowała drużyna, a uczniowie odgrywa dialog –         wywiad.

 

Inspiracją do tego ćwiczenia była Aniela Tekiela i materiał Zagadkowe ilustracjektóre przygotowała dla National Geographic Learning. 

 

 

 

Podoba Wam się prezentacja? Użyjecie jej na zajęciach?

4 Comments
  1. Hania

    Wspaniałe ćwiczenia! Rozwijają wyobraźnię

  2. Anna

    Super do wyświetlenia na tablicy! Wielkie dzięki!

  3. Ewelina Pomysły przy tablicy

    Super pomysł!

  4. Monika

    Super!!!!

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *