author:

Pirates

Tematem przewodnim dzisiejszego posta są PIRACI 🙂
Kilka miesięcy temu, w dwóch grupach dziecięcych, zorganizowałam cykl lekcji oparty własnie na tym temacie.
Pojawiło się nowe słownictwo, jak i struktury gramatyczne.
Przy okazji wykorzystaliśmy nowe gry, nauczyliśmy się nowej piosenki, ale we wszystkich tych aktywnościach motywem przewodnim byli piraci.
Na pierwszych zajęciach najważniejsze były FLASHCARDS. 
Wtedy jeszcze nie ogarniałam PicMonkey i robiłam karty własnoręcznie, ale ponieważ w wakacje będę prawdopodobnie powtarzać ten cykl lekcji z inną grupą postanowiłam nadrobić zaległości i zrobić ładne karty komputerowo.

 

 

Wykorzystując różne pomysły na zabawy z flashami bawiliśmy się jednocześnie ucząc nowego słownictwa.

Zwierzęta morskie były tylko powtórką, bo poznawaliśmy je dużo wcześniej.
Zadanie powtórkowe

A może coś takiego posłuży Wam za powtórkę?

W ramach ćwiczenia słownictwa graliśmy również w BINGO.

 

 

 

 


Zasady gry? Dowolne, byle gra mogła skończyć się radosnym okrzykiem BINGO! 🙂
Można poprosić uczniów aby kolejno wymieniali coś co mają na obrazku.
Jeśli ktoś ma daną rzecz zakrywa ją kredką/gumką do mazania/guzikami lub inną dowolną rzeczą. Pierwsza osoba, która będzie miała zakryte wszystkie cztery obrazki w pionie lub trzy w poziomie (kwestia do ustalenia przed grą)  wygrywa.
Można grać na nieco innych zasadach (a wtedy kilka uczniów spokojnie może dostać tą samą kartę bingo). Przed rozpoczęciem gry uczniowie zakrywają 5/6 wybranych obrazków. I znowu wymieniamy je kolejno, ale tym razem wygrywa osoba, która jak najszybciej odkryje wszystkie obrazki.

Inne ćwiczenia


Na zajęciach wykorzystaliśmy również grę ELI Publishing – Preposition Island 

 

Do gry dołączona jest świetna, kartonowa plansza, na której znajduje się całe mnóstwo piratów i piratek (?:)), którzy chowają się w przeróżnych miejscach.
Celem gry jest ćwiczenie przyimków miejsca. Kolejno losujemy kartę, na której znajduje się wizerunek danego pirata i zdanie, które trzeba dokończyć używając poprawnego przyimka. Zdanie opisuje miejsce, w którym znajduje się pirat. Za poprawne zdanie uczeń dostaje monetę.

Temat piratów wykorzystałam do wprowadzenia przyimków, ale karty te wykorzystałam również do opisywania osób.
Opisywaliśmy pirate boy/girl ucząc się w ten sposób czasownika „have got” w 3 os. l.poj.

Dosłownie kilka dni temu zdobyłam grę Orchard Toys Yo Ho Ho!, którą na pewno wykorzystam na kolejnych zajęciach z tego cyklu.


Yo Ho Ho!
 Jest to memory game, ale w nieco innym wydaniu.

Gra składa się z 40 kart.

Każda karta x 4.
Tak więc możemy odkryć dwie takie same pary.

Gdy uczeń odkryje pary zabiera ją.

Jeśli nie odkryje pary zakrywa karty

Gra zawiera również cztery flagi.
Uczeń, który odkryje flagę ma prawo zabrać jedną parę innemu graczowi.

Jestem pewna, że uczniom się spodoba! 🙂

Jeśli chodzi o piosenki to słuchaliśmy:

source

source

A ponieważ nie mogłam znalezc żadnej fajnej piosenki dla dzieci o piratach (może Wy coś znacie??) śpiewaliśmy swoją wersję Ten Little Pirates, jako, że moi uczniowie uwielbiają wszystkie piosenki z tej serii (Ten Little Witches, Ten Yellow Chickens itp.)

0 Comments
  1. m.

    Temat super:) ale piosenka o Blue Whale jest ciężka do słuchania... zarówno jeśli chodzi o muzyke, jak i sam angielski.. proponuję "The Octopus song" https://www.youtube.com/watch?v=JhEbBiVxH9o

    albo:
    https://www.youtube.com/watch?v=EiFbaYThZ4o

  2. extrovertic

    Również polecam piosenkę Baby shark :)

Leave a comment

Pozostaw odpowiedź extrovertic Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *