Adults/Dorośli Grammar/Gramatyka Speaking/Mówienie Teenagers

Used to [speaking]

Sierpień 18, 2018

author:

Used to [speaking]

Do napisania tego postu przymierzałam się tysiące razy.

Uwielbiam prowadzić zajęcia poświęcone konstrukcji used to. Korzystam wtedy z wielu fajnych materiałów, a uczniowie mają okazję się rozgadać. Pokażę Wam dziś kilka aktywności/ćwiczeń, dostępnych w Internecie, z których korzystam oraz dorzucę coś od siebie 🙂

Obraz wart tysiąca słów…w sumie to nie jeden, a całe góry obrazków.

  • jak Internet zmienił nasze życie = click
  • życie przed i po 30 – click
  • jak zmienia się życie kiedy stajemy się dorosłymi – click
  • jak zmienia się życie mężczyzny po ślubie – click
  • czasy się zmieniły, i to bardzo – click

Ponad 50 świetnych ilustracji do wykorzystania zarówno z młodzieżą jak i dorosłymi.

Używam również prezentacji, która zawiera 10 zdjęć z przeszłości. Uczniowie opisują życie ludzi używając struktury used to i fraz takich jak np. Most people used to…/People used to…/Most people didn’t use to…/People didn’t use to…/A lot of people used to…/Most women used to…

Uczniowie, szczególnie Ci młodsi, mogą się zdziwić na widok niektórych zdjęć. Kilka lat temu pokazałam zdjęcie telefonu z tarczą 8-letnim uczniom. Ha! Nie zapomnę ich min 😀

Do pracy z prezentacją można wykorzystać również pomysł, który opisywałam kilka miesięcy temu, pomysł z kostką do gry. Przed pokazaniem slajdu rzucamy kostką. Możemy do tego wykorzystać aplikację w telefonie (super sprawa:)). Liczba oczek określa minimalną liczbę zdań, które uczniowie muszą ułożyć o obrazku, oczywiście z konstrukcją used to. Ba! Można to urozmaicić jeszcze bardziej jeśli Wasi uczniowie lubią rywalizację. Dzielimy uczniów na drużyny. Rzucamy kostką, uczniowie pracując w swoich drużynach piszą zdania, a drużyna, która skończy zadanie jako pierwsza ( i zdania są poprawne) otrzymuje np. 3 punkty, kolejna 2, trzecia 1. Wszystkie zdania muszą być głośno odczytane i sprawdzone.

 

 

Zrobiłam również takie dwa albumy. Uczniowie wcielają się w postać dziadków i opowiadają wnukom o tym jak wyglądało ich życie kiedy byli młodsi.

Do każdego zdjęcia może powstać kilka różnych opisów i to jest super 🙂

Na sam koniec zaprezentuje Wam karty, które zrobiłam. Karty dostępne są w sklepie online Funglish. Można je zakupić jako materiał cyfrowy. Jeśli wybierasz opcję płatności PayPal lub Przelewy24 od razu pojawia Ci się link do pobrania materiałów w pdf. Jeśli robisz tradycyjny przelew materiały dostajesz na maila po zaksięgowaniu wpłaty.

Jeśli obserwujecie mój fanpage to pewnie wiecie, że w wakacje prowadzę zajęcia. Zdążyłam już kilkakrotnie wykorzystać te karty i jestem bardzo zadowolona z efektu. Przykład karty, która będzie dostępna w folderze do pobrania pod koniec wpisu.

Uczniowie tworzą zdania ustnie lub pisemnie. Mogą również tworzyć pytania np.: What time did you use to go to bed…?                                                                                                                  

W jednym pliku, który możecie nabyć w sklepie, znajduje się 11 kart w różnych rozmiarach:

  • 1 karta na A4
  • 2 karty na A4
  • 4 karty na A4
  • 9 karty na A4

Karty w małym formacie uczniowie wycinali, wklejali do zeszytów i opisywali pisemnie.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Dominika

 

P.S. Dajcie znać czy i jak podobał się Wam dzisiejszy wpis 🙂

One Comment
  1. Natalia

    Polecam też to zestawienie https://brightside.me/creativity-art/15-truthful-illustrations-proving-that-time-flies-way-too-fast-303660/. Wychodzą naprawdę świetne rozmowy:)

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *