author:

5 pomysłów na wiosenny speaking

To już druga, wspólna akcja blogujących anglistek!
Pierwsza akcja dotyczyła 5 najlepszych gier i zabaw dla różnych gier wiekowych. Każda z Nas przedstawiła swoje własne pomysły na zabawy dla konkretnej grupy wiekowej. Ja pisałam o dorosłych. Kto nie czytał niech nadrabia, warto!
Dziś czas na drugą odsłonę Naszej akcji.
Jestem z siebie taka dumna, że w mimo ogromu innych obowiązków, które się ostatnio namnożyły i innych okoliczności dałam radę! Co więcej, myślę, że naprawdę nieźle mi to wyszło 🙂
Wiele razy powtarzam, że na swoich zajęciach największą uwagę przykładam do rozwijania umiejętności mówienia, chce otwierać uczniom usta i sprawić, że nie będę się bać mówić.
Jedna to, że poświęcam temu najwięcej czasu nie znaczy, że myślę, że inne umiejętności takie jak np. czytanie, czy pisanie są nieważne. Absolutnie nie! Jednak dziś padło na mówienie…, again 🙂
Temat wiosny to temat przewdoni II akcji High 5. 
Macie ochotę na kilka pomysłów na wiosenny speaking?
Stworzyłam wiosenną grę planszową, dzięki której przypomnimy sobie wiosenne słownictwo – będziemy je nazywać i opisywać oraz będziemy odpowiadać na różne pytania.
Zasady gry są bardzo proste:
  • różowe pole – opisz to co widzisz na obrazku (What is it? Is it an animal? What can it do? What does it eat? What body parts has it got? Where does it live? Do you like it? Where can we see it? Is it hot? Is it fast? ) – można wprowadzić limit zdań.
  • zielone pole – czytamy pytanie i na nie odpowiadamy
  • żółte pole – nazywamy to, co widzimy na obrazku.
Przygotowałam karty, które będą potrzebne nam do zabawy.
Zadaniem ucznia jest opisać to co znajduje się na obrazku. Jednak na każdym obrazku znajdują się pytania pomocnicze, które mają za zadanie pomóc w wymyślaniu treści opisu.
Pierwszy przykład najlepiej zrobić wspólnie. Ćwiczenie stworzone z myślą o tym, że uczniowie będą opowiadać ustanie, ale może być również wykorzystanie do stworzenia pisemnych opisów.
Uczniowie opisują obrazek a reszta grupy zgaduje co to.
Znane ćwiczenie „Find somebody who…”. Stworzyłam wiosenną wersję zabawy.
Uczniowie muszą znalezc osoby, które…No właśnie, które co? Np. takie, które jedzą ziarna słonecznika lub często jezdzą rowerem.
Ułatwiłam trochę to ćwiczenie i do tabelki dodałam kolumnę z „question”. Zanim uczniowie zaczną wypytywać rówieśników upewnijmy się, że wiedzą jak poprawnie zadać pytanie o konkretny podpunkt. Pytanie to można zanotować. Następnie, uczniowie chodzą po klasie lub odwracają krzesła i wypytają osoby siedzące obok i notują imiona osób.

 

Są to karty, które przygotowałam z myślą o zajęciach indywidualnych i moich małych grupach.
Karty z pytaniami drukuję na papierze technicznym z kolorowym rewersem.
Kładę je odwrócone na stole. Odwracamy karty, czytamy pytanie i na nie odpowiadamy (jedna osoba lub wspólnie).
Wiosna kojarzy mi się z kwitnącymi drzewami, zielenią (jako alergiczka nie zawsze wspominam to pozytywnie :)), nowymi zapachami (kto ma szczypiorek w doniczce?), i odgłosami (ćwir ćwir).
Przygotowałam karty ze zwrotami I can see, I can smell i I can hear, które można wydrukować na kolorowym papierze lub w wersji kolorowej.
Układamy zdania takie jak np.: I can see a tree. / I can hear a bird. / I can smell an apple itp.
Pózniej wiosenne flashcards rozkładam na podłodze. Włączamy piosenkę „Spring is here” i w rytmie piosenki przemieszczamy się po klasie. Gdy zatrzymam muzykę uczniowie również się zatrzymują. Uczniowie, którzy dosięgają (bez odrywania nóg od podłogi) do karty, podnoszą ją i mówią pełnym zdaniem: I can see/I can hear/I can smell…+ nazwa obrazka. Np. na obrazku widzimy tęczę, uczeń mówi „I can see a rainbow”.

 

A teraz koniecznie zajrzyjcie na inne blogi biorące udział w akcji High 5!
English Freak – 5 wiosennych kart pracy
 
 
Head Full of Ideas Wiosenne puzzle w 5 odsłonach
 
Pomysły przy tablicy 5 wiosennych gier z klamerkami
0 Comments
  1. Edyta Pikulska

    Świetne pomysły, jak zwykle inspirujący wpis :)

  2. M.C.

    Super! Od razu robi się wiosennie, a jak pożytecznie! :)

  3. Anonimowy

    Śliczna gra planszowa! I widzę, że obydwie korzystałyśmy z Freepik ;)

  4. Let's read in English

    Pięknie, kolorowo i motywująco - wspaniałe pomysły!

  5. londonopoly

    Ojej jaka cudna planszówka Ci wyszła <3 Właśnie poszła do druku razem z kartami Guess What:D

  6. Monika

    Fajniuchne!:)

  7. English Freak

    Takie materiały z pewnością zachęcają do mówienia :)

  8. Marysia Bursche

    Nice. Grę biorę w ciemno. Czytaj "nie wiem, gdzie ja wykorzystam, ale ją chcę" - tak też robię często zakupy (oczywiście te nauczycielskie) ;) zawsze coś się wymyśli ;) ;) ;)

  9. made by kate

    Gry zawsze się sprawdzają na zajęciach: zostaje chwila - wyciągam grę, zagadki, chcę ciekawie wprowadzić temat - zaczynam od gry! Gra dobra na wszystko :) Dzięki!

  10. Anglopunkt Angielski

    Dzięki wielkie za gry i zabawy, nie wiem czy Was blogowiczek te świąteczne wielkanocne lekcje w ogóle by się odbyły...Na swoim blogu zamieszczam scenariusz zajęć w wersji roboczej (te zajęcia nie miały jeszcze miejsca) ale może komuś przyda się takie zebranie pomysłów w opcji dla przedszkola, szkoły podstawowej i starszych uczniów.
    anglopunkt.blogspot.com

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *