author:

Passive Voice

Dzień dobry 🙂

Ruszam z  „akcją reaktywacją”, tym razem na serio 🙂
W te wakacje prowadzę różne wakacyjne kursy, głównie dla nastolatków (tak,są tacy, którzy chcą szkolić swój angielski w wakacje) i dorosłych. Z tej okazji, stworzyłam dużo nowych materiałów, których głównym założeniem jest ćwiczenie gramatyki przez mówienie, ale nie tylko.
Będę regularnie dzielić się materiałami i pomysłami na ich wykorzystanie.

Na pierwszy rzut idą materiały związane ze stroną bierną –  Passive Voice.

🔺losujemy kartę i opisujemy słowo w stronie biernej używając podanych trzech czasowników

🔺losujemy kartę, nie pokazujemy jej nikomu, opisujemy słowo używając co podane czasowniki w stronie biernej, a reszta grupy/nauczyciel zgaduje słowo

🔺 bierzemy jedną kartę i zadajemy partnerowi (praca w parach) lub grupie pytanie w stronie biernej używając jednego z podanych czasowników np.: „When was the Eiffel Tower built?”. Jest to trudniejsze zadanie, bo zadawanie pytań zawsze jest bardziej wymagające. Uczniowie mogą zrobić to pisemnie. Jeśli pracujemy z grupą, mogą układać pytanie do tej samej karty – zobaczymy jak zróżnicowane były ich pomysły

🔺gra „taboo”, czyli uczeń losuje kartę, nie pokazuje jej nikomu, a jego/jej zadaniem jest opisanie wyrazu w stronie biernej nie używając żadnego z podanych czasowników. Nie jest to łatwe zadanie, ale moi 17-latkowie dali sobie radę, chociaż musieli bardzo intensywnie ruszać głową 🙂 Za opisanie słowa i odgadnięcie go przez kogoś opisujący dostawał +10 pkt. Za zdanie bez strony biernej -3 pkt i za użycie słowa z karty również -3 pkt.

Jako zadanie domowe chętni mieli odnalezc ciekawostki dotyczące różnych przedmiotów i zapisać je w stronie biernej. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji!

Polecam również domino, które stworzyłam dla jednego z wydań EnglishLand, które mozecie pobrać tu. Wydanie March/April 2018 – Past Simple Passive. Domino wygląda tak (w magazynie wersja do pobrania bez tego wielkiego napisu :)).

Aaaa, i jeszcze jedna rzecz!
Wykorzystałam pomysł dr Żylińskiej, która kiedyś podczas jednego z webinarium mówiła o wykorzystaniu m.in. oryginalnych zdjęć pokoi/biurek uczniów.
Uczniowie dostali zadanie sfotografować jakieś pomieszczenie lub przedmiot typu biurko/otwarta lodówka, stół kuchenny. Miały być zdjęcia, które obrazowałyby sytuację „przed” i „po”. Zdjęć można było zrobić więcej niż tylko jednego miejsca i mogły być zrobione na przestrzeni kilku dni (mieli na to tydzień). Zdjęcia wysyłali mi na komunikatorze lub mailem. Ja zrobiłam z nich kolaż (zdjęcie przed i po) i opisywaliśmy „What has been changed?/What work has been done?”.

Zdjęcia były świetne, bo były bardzo urozmaicone, biurko, kosz na pranie, stół kuchenny, taras, samochód w środku itd.

2 Comments
  1. Izabela

    Bardzo fajny pomysł z kartami! Moi uczniowie uwielbiają grę taboo, a to taka rozszerzona jej wersja :D Dawno nic nie laminowałam, dziękuję :)

  2. English Teacher

    Pomysł na zdjęcia PRZED i PO rewelacja! Present Perfect przestanie być zagadka�� Rezultat widoczny na zdjęciu!

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *