Adults/Dorośli Games/Gry Project work/Projekt Teenagers Vocabulary/Słownictwo Young Learners/Dzieci

Europejski Dzień Języków – pomysły i materiały na zajęcia

Wrzesień 4, 2017

author:

Europejski Dzień Języków – pomysły i materiały na zajęcia


Dobry wieczór 🙂

Wielkimi krokami zbliża się Europejski Dzień Języków (26.09,wtorek).
Przygotowałam trochę materiałów, które wykorzystam z uczniami w różnymi wieku, od dzieci po dorosłych.

Zrobiłam planszę, w której użyłam rzepów samoprzylepnych. Plansze są do pobrania w wersji czarno-białej. Wyglądają super wydrukowane na kolorowym papierze.
Użyłam lamininatora i rzepu, bo chcę mieć tę planszę na dłużej. Jestem pewna, że wykorzystam ją nie raz.
Jeśli Wasze grupy w szkole są duże warto przemyśleć wydrukowanie kilku plansz i podzielenie uczniów na kilka drużyn.
Zadaniem uczniów jest dopasować język i słowo, które oznacza „Hello”.

Moja plansza prezentuje się tak:

 


Kolejna zabawa to dopasowana do tematu wersja gry „I have…Who has…?”. Tym razem zagramy z „I live in…Who lives in…?”. Kilka wariantów gry:

Karty dzielimy między uczniów (parzysta liczba kart dla ucznia; kartę z „Finish” biorę dla siebie). Uczeń,który ma start wykłada kartę i mówi „Who lives in…?” i wymienia nazwę kraju, którego flagę widzi na obrazku. Wszyscy szukają odpowiedzi na to pytanie „I do. I live in…”-w zdaniu powinna być podana stolica danego państwa.

Myślę,że odliczanie czasu może świetnie sprawdzić się w przypadku tej gry. Jeśli przygotujemy dwa zestawy uczniowie mogą układać karty (ślimak- patrz na obrazek) na czas. Nie dzielimy wtedy kart między uczniów, a po prostu wspólnie je układają, flaga – stolica – flaga – stolica itp.
Jeśli uczniowie mają dostęp do Internetu to pozwólcie im z niego korzystać 🙂



 

 

Przykład „ślimaka”.

Starsi uczniowie (gimnazjum/liceum) mogą wykonać plakaty (mapy myśli),które będą odpowiadały na pytania:

Why do we learn foreign languages?
 
How can we learn foreign languages?
 
Rules for learning a foreign langauge
Zrobiłam też karty obrazkowe + wyrazowe. 
Karty obrazkowe można wykorzystać do memory game lub gry Snap. 
Nauczyciel wykłada karty, jedna po drugiej, jeśli wśród wyłożonych kart pojawi się para uczeń musi zgarnąć karty nazywając je. Kto pierwszy ten lepszy 🙂 
 
W zestawie jest 39 kart :)) 
Wykorzystana w materiałach grafika pochodzi ze strony freepik.com
Jeśli podobał Ci się wpis i przygotowane materiały zostaw po sobie ślad na blogu lub fp 🙂
19 Comments
  1. My lesson ideas

    Świetne materiały, dziękuję! :-)

  2. bt

    Love these ideas!!

  3. bt

    love this ideas.. thanks!

  4. Paulina z AngSchool

    Who lives in... wpadło mi w oko :D Dziękuję, mam pomysł na lekcję z moimi grupami ;)

  5. ania

    Jak zwykle - super. Dziękuję! :)

  6. Unknown

    Jak zwykle super!! :) dziękuję!

  7. wmarzenaw

    Świetne, świetne, świetne. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

  8. krz rud

    Wielkie dzięki. Pomysłowe i super wykonane. Niesamowite.

  9. Unknown

    Super, tylko pozazdrościć pomysłowości i pracowitości

  10. Anonimowy

    Just awesome:)

  11. Unknown

    Swietne, dziekuje

  12. Laszka

    Super pomysły! Ale o co chodzi ze ślimakiem???

  13. Funglish

    Ślimak to kształt w jaki układa się te karty "I live...Who lives...?" :)

  14. Anonimowy

    Świetny pomysł, tylko na fladze Peru brakuje rysunku (godła) na białym polu.

  15. Funglish

    Uuuups, użyłam flagi cywilnej Peru. Dziękuję za komentarz, poprawię :)

  16. Dorota D.

    Ekstra pomysły!

  17. Anonimowy

    Proszęo info, czy korzystanie z www.freepik.com
    openclipart.com
    jest darmowe?

    Pzdr

    Iza

  18. Funglish

    Openclipart.com darmowe i freepik.com jest wersja darmowa i wersja Premium- dostęp do większej bazy grafik i bez obowiązku adnotacji (designed by Freepik).

  19. Unknown

    Wow, that's amazing ! Thanx for the great work !
    I'm a French woman who teaches English to kids & adults (free work) and I'm happy I found your blog.

    Just one thing : in French, HELLO = BONJOUR. SALUT = HI. It's more familiar than Hello.

    Thank you again ! Best regards,
    Caroline.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *