„Biegające dyktando” – powtarzamy gramatykę
Kilka dni temu wrzuciłam post, w którym do pobrania mogliście znaleźć różne zestawy domina.
Jeśli szukacie pomysłu na powtórkę gramatyki np. TO BE lub czasów Present Simple/Continuous, czasownika „have got” i „can” to ten post może się Wam spodobać 🙂
Do zabawy potrzebne są:
– tablica
– magnesy
– jeden zestaw domino
– kartki papieru
– długopisy
Pokaże Wam to na przykładzie domina z mieszaną gramatyką (lekcja powtórkowa dla 4-klasistów, którzy wszystkie struktury użyte w grze poznawali już wcześniej).
Drukujemy domino, rozcinamy karty. Kartę z napisem „Start” przyczepiamy magnesem do tablicy. Resztę kart rozkładamy na stoliku w pobliżu tablicy. Uczniowie podchodzą do tablicy, czytają zdania na niej i wśród kart szukają pasującego obrazka i doczepiają kartę do tablicy.
Jeśli nasza grupa jest mała uczniowie mogą pracować razem, jeśli jest większa to mogą do tablicy podchodzić np. parami.
Uczniów dzielimy na dwie/trzy grupy. Każda z grup dostaje kartkę papieru i przydzielone miejsce w klasie. Miejsca, w których pracują grupy muszą znajdować się w tej samej odległości od tablicy (czyli w jednym rzędzie), żeby było fair.
Bawimy się w biegające dyktando. Polega do na tym, że jedna osoba z grupy podbiega to tablicy, zapamiętuje jak najwięcej tekstu, podbiega do kartki i zapisuje, ale (!) musi pamiętać o odmianie czasowników. Zdania muszą być zapisane w takiej kolejności w jakiej występują w dominie.
Gdy osoba wraca do kartki i zaczyna pisać do tablicy może podbiec kolejna osoba.
Jak to oceniam…
Na starcie każda grupa otrzymuje 20 punktów. Dodatkowe 5 punktów otrzymuje najszybsza drużyna.
Sprawdzamy dyktanda – każdy kolejno czyta to samo zdania. Jeśli drużyna pomyliła się i zrobiła błąd gramatyczny – odejmujemy im punkt. Jeśli nie jest zachowana kolejność zdań to punkt również są odejmowane. Każda literówka, brak jakiegoś wyrazu kosztuje -1pkt.
Wygrywa drużyna z największą ilością punktów.
Zabawa sprawdza się nawet gdy na zajęciach dodatkowych mamy dwóch uczniów.
Inne domina gramatyczne:
Present Continuous
Past Simple and Past Continuous
Present Perfect and Past Simple
Anonimowy
1 października, 2017 @ 09:55
Super domino i inne materiały.
Z pewnością wykorzystam.
Anonymous
30 września, 2017 @ 14:43
aMAZING!!!
Magda C. (Little English Playground)
23 września, 2017 @ 16:46
Uwielbiam Twoje domino :))
Aga
14 września, 2017 @ 20:31
Świetny pomysł, dzieci będą zadowolone.
Paulina AngSchool
14 września, 2017 @ 11:19
Super dyktando 😉 Ruch, zabawa i nauka w jednym, to to co uczniowie lubią najbardziej na zajęciach!
Karolina Lubas
13 września, 2017 @ 14:40
Na pewno wykorzystam! Dzięki 😀