author:

Picture cards

To prawdopodobnie ostatni post z cyklu „Winter ideas”…

Dzisiaj przedstawię moje pomysły na zabawę i naukę z kartami, które przygotowałam dla moich uczniów.

Karty wyglądają tak:

Przedstawiają one zimowe słownictwo, którego uczymy się na zajęciach.

Proszę dzieci o wycięcie kart, staram się wszystkim trochę pomóc, żeby poszło im to szybciej. Podczas takich prac jak np. wycinanie zawsze staram się włączyć jakąś piosenkę/piosenki w tle i często razem podśpiewujemy. Włączyłam Little Snowflake/I’m A Little Snowman i sobie nuciliśmy.

Możliwości wykorzystania takich kart na zajęciach jest mnóstwo. Zaprezentuje kilka z nich:

  1. Pick up … – np. Pick up a scarf.  Prosimy uczniów o podniesienie wybranej karty. 
  2. Ordering the cards – Ja kolejno wymieniam nazwy rzeczy z kart, a uczniowie układają je w linii w usłyszanej kolejności. Na końcu porównują z sąsiadem czy mają tak samo ułożone karty, a ja zadaje pytania „What’s number eight?” 
  3. What is it? – pair work – Uczniowie grają w parach. Na zmianę podnoszą karty i pytają się wzajemnie „What is it?” lub w parach wydają sobie polecenia „Pick up…” (na niższym stopniu znajomości języka mogą po prostu wymienić nazwę danej rzeczy a kolega/koleżanka musi daną kartę podnieść) 
  4. Memory game – we wstępnej fazie uczenia nowego słownictwa gramy całą grupą, bo mam nad tym większą kontrolę (czy prawidłowo nazywają odkryte karty i że w ogóle używają angielskiego:)), pózniej, jeśli wiem, że dzieci dostatecznie dobrze opanowały to słownictwo mogą zagrać w parach. Ze starszymi gram w memory z obrazkami i kartami wyrazowymi. Moja rada to poprosić rodziców o przygotowanie kopert, które dzieci mogą sobie wkleić do zeszytu i trzymać w nich karty, w innym razie karty w zastraszająco szybkim tempie się gubią…
  5. Bingo! – trochę zmodyfikowana wersja. Proszę uczniów aby ułożyły karty w dowolnej kolejności w rzędach po trzy karty, jeden pod drugim. W przypadku tych kart to akurat pięć rzędów. Gra jest banalnie prosta. Wymieniam słowa, a oni muszą usłyszaną kartę odwrócić. Pierwsza/e osoba/y, które mają odwrócone trzy karty w dowolnym rzędzie wygrywają. Warto też zaangażować w to dzieci trochę bardziej i poprosić aby to one na zmianę wymieniały nazwy. 

Dla starszych dzieci, które znają już litery przygotowałam również karty wyrazowe:

ice
igloo
jacket
snowman
reindeer
snow angel
gloves
snowboarding
snowball
cap
sledge
scarf
boots
skiing
snowflakes

Ich zadaniem jest połączenie picture cards z word cards i wklejenie do zeszytu. Często stanowi to zadanie domowe, które ma na celu utrwalenie słownictwa i jednocześnie stanowi informację dla rodziców co robimy, jakie słownictwo trzeba ćwiczyć.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *