Food/Jedzenie Songs/Piosenki Super Simple Songs Vocabulary/Słownictwo Young Learners/Dzieci

Do You Like Broccoli Ice Cream? – Super Simple Songs

Styczeń 29, 2015

author:

Do You Like Broccoli Ice Cream? – Super Simple Songs

Już jakiś czas temu bardzo wpadła mi w ucho piosenka „Do you like broccoli ice cream” (by Super Simple Songs), dlatego postanowiłam ułożyć na jej podstawie zajęcia (2×30 min.) dla moich milusińskich. 
Część 1 

Zanim zapoznałam dzieci z piosenką zrobiliśmy szybką powtórkę słownictwa, które zostało użyte w piosence. Właściwie to wszystko dość dobrze znały i pamiętały, choć dla młodszych grup nowym słówkiem było donuts. Do powtórki użyłam obrazków, które sama narysowałam, a raczej odrysowałam, bo zbytnim talentem plastycznym nie jestem obdarzona, a kolejno zalaminowałam (znając dzieci obrazki mogłyby nie przetrwać zajęć, bo przecież wszystko trzeba spróbować, włożyć do ust, pomiętosić w dłoni ;)) 
Kolejno ustawiam jedzonko w rządkach, tak jak występują w piosence, a więc: 

Wskazując odpowiednie obrazki, powtarzamy wyrazy i patrzymy jak tworzą się nowe smaki.

Kolejnym krokiem jest powtórzenie zwrotu Do you like …? , a raczej pełnych odpowiedzi na to pytanie: Yes, I do lub No, I don’t.  Zadaje grupie pytania. Najpierw grupowo, pózniej indywidualnie. Uczniowie odpowiadają pełnym zdaniem, przy czym przy odpowiedzi pozytywnej trzymają kciuk skierowany ku górze, a w przypadku odp. negatywnej kciuk w dół.
Na końcu robimy łańcuszek i kolejno każdy uczeń zadaje pytanie „Do you like…?” osobie siedzącej obok.

No i na samym końcu przechodzimy do piosenki. Słuchamy i od razu włączamy się do śpiewania.

Warto też powtórzyć, czy też wprowadzić zwroty takie jak : Yummy! , Delicious! , Yucky!
Głośno wypowiadamy te zwroty robiąc przy tym odpowiednie miny 🙂

Cześć 2 

Kolejne zajęcia rozpoczynamy już od razu piosenką. Muszę przyznać, że moje maluchy bardzo się przy tym wczuwają i robię niesamowite miny, szczególnie przy broccoli ice-cream 😀

W zależności od ilości dzieci albo dzielę ich w grupy/pary lub pracują indywidualnie.
Opiszę jak wyglądały zajęcia gdy pracowali w czterech parach. Idealny układ. Każda para dostaje kopie jednego artykułu żywnościowego (ice-cream, juice, pizza lub soup).

W parach muszą wymyślić i narysować/pokolorować jak najwięcej wariacji pizzy, soku, lodów i zup. Przypominają sobie słownictwo, którego uczyli się wcześniej.

Prześcigali się w pomysłach, jedno lepsze od drugiego. Była masa śmiechu przy prezentacji. Pojawiły się i bardziej „tradycyjne” smaki jak i te bardziej „egzotyczne”. W przypadkach zup były to: tomato soup, mushroom soup, chicken soup, broccoli soup, cherry soup, potato soup, ale też ice cream soup, a nawet popcorn soup 🙂 Podobnie było z lodami, bo pojawiały się standardowe smaki (vanilla, chocolate, strawberry, kiwi, lemon) , ale także popcorn/donut/carrot, a nawet na pewno smaczne w smaku potato ice-cream…;] Pizze też były różne: mushroom/ham/cheese/chicken no i były bardziej egzotyczne jak np. orange czy lemon pizza, jak kto lubi :)) Z sokami też ich ponosiła czasem wyobraznia.

Porobię zdjęcia tych wyśmienitości i niebawem wkleję;)

0 Comments
  1. Artbishop

    Bardzo fajne pomysły, dzieci znają tą piosenkę, więc spróbuję wykorzystać ich wyobraźnię jeśli chodzi o tworzenie własnych potraw :) Pozdrawiam i czekam na dalsze wpisy :)

Leave a comment

Pozostaw odpowiedź Artbishop Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *