author:

The Frog Family

Uwielbiam storytelling na zajęciach! A jeśli jeszcze wykonalne jest odgrywanie scenek to w ogóle jestem over the moon!
Jeszcze na zajęciach z metodyki w Kolegium miałam szansę zapoznać się z świetną historyjką The Frog Family, którą wielokrotnie wykorzystałam z moimi najmłodszymi uczniami, jednocześnie często ją modyfikując.
Postaram się Wam dziś przedstawić kilka pomysłów na zajęcia oparte na The Frog Family.
Story pochodzi z książki „Young Learners” wydawnictwa Oxford University Press, której autorką jest Sarah Phillips.
„Próbka” książki dostępna jest  tu

Przygotowanie:

 

  • potrzebujemy rodzinę żabek (Daddy Frog, Mummy Frog, Sister Frog, Brother Frog i Babby Frog)

Przygotowałam szablony, nieco różnią się od żabek, które używam, ale swoje robiłam lata temu.

 

 

 

DOWNLOAD 
 
Do ściągnięcia dwa pliki, wg. preferencji.
Ja swoje drukowałam, każdą z osobna, na kolorowym papierze.
Czarno-białe można użyć w z maluchami jeśli zdecydujemy się wspólnie stworzyć scenerię i wtedy mogą kolorować wg. swojego widzimisię.

 

  • duży arkusz niebieskiego papieru, niebieską tkaninę lub po prostu, tak jak ja to zrobiłam, niebieski worek na śmieci, który imituje staw.
  • liście, dwa, trzy, zależy od wielkości „stawu”
Green Tree Leaf Clip Art
Tree Leaf Design for Coloring
Pre-teaching 
1. Zapoznajemy się ze słownictwem występującym w historyjce, tzn.
frog, family members: daddy, mummy, sister, brother, baby, pond, leaf, jump, hot 
 
Jak widzicie słownictwo jest bardzo proste. Historia opiera się na licznych powtórzeniach więc nawet najmniejsze dzieci nie powinny mieć problemu z jej zrozumieniem, a co więcej, odegraniem.
2. Kolory, liczby 
Możemy poprosić dzieci o policzenie żabek, liści (jeśli mamy ich nieco więcej), a także pytamy o ich kolory.
3. Z 6-latkami tworzyliśmy profil żaby i budowaliśmy proste zdania.
What colour is a frog?
Can it swim?
Can it fly?
What can a frog do?
What does a frog eat?
Story
Opowiedziałam historię z pokazywaniem wg wskazówek autorki.
Pózniej, dzieliliśmy się rolami i odgrywaliśmy.
Wspólnie mówiliśmy słowa „It was hot, very, very hot” oraz „went jump, jump, jump, and sat on a leaf in the pond.”
Osoba, która jest którąś z żabek musi skakać z listka na listek (miejscem docelowym powinien być największy liść) i pózniej mówi „Come here!„.
Do wykorzystania nawet na zajęciach indywidualnych (sprawdziłam) i sprawdza się na zajęciach w „plenerze” 🙂

 

W tym roku, jeśli dostanę grupę najmłodszych dzieci (3-4latków) zrobimy mini-przedstawienie. Uszykujemy meeeegaaaa staw, ogromne liście i żabki będą skakać i robić wielkie splash!
 
0 Comments
  1. extrovertic

    Super pomysł,na pewno wykorzystam we wrześniu.Przy okazji można dzieciaczki nauczyć o cyklu życia żaby i wprowadzić pojęcia egg,tadpole,froglet,adult frog:) Pozdrawiam.

  2. DomAng

    Świetny pomysł! Można przy tym wykorzystać podręcznik Bugs World 2, bo są tam bardzo fajne materiały dotyczące właśnie cyklu życia żaby ;)

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *