author:

House

Zaczęłam z jedną grupą omawiać temat „House„. Grupa 7-8-latków, którzy podstawowe słówka takie jak nazwy pomieszczeń i przedmioty typu table, desk, chair, window znają już od dawna. Zaczęłam szperać w Internecie w poszukiwaniu jakiś fajnych kart obrazkowych, znalazłam ich trochę, ale nic nie przypadło mi do gustu tak bardzo, żebym mogła wykorzystać je na zajęciach. Tak wiec, po staremu, zrobiłam swoje flashe.

Tym razem wszystkie są z nazwami, bo takie były mi najbardziej potrzebne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiór wszystkich obrazków do pobrania w pliku Word lub PDF

doc. – DOWNLOAD
pdf – DOWNLOAD
 Stworzyłam też board game. Fajna na szybką powtórkę słownictwa, podsumowanie lekcji, czy też rozpoczęcie kolejnej. Zajmuje dosłownie kilka minut. Grałam na zajęciach indywidualnych, myślę, że spokojnie można zagrać z małą grupką. Jeśli macie większą grupę uczniowie mogą zagrać w czwórkach.
Są dwie wersje gry.
Typ pierwszy. Rzucamy na kostkę, przesuwamy się o wyrzuconą ilość oczek, nazywamy przedmiot, na którym stajemy. Jeśli nie potrafimy go nazwać – cofamy się do miejsca, w którym staliśmy.
Wersja druga. W tę grałam z moimi uczniami na zajęciach indywidualnych, bo jest w niej dreszczyk emocji, że można stanąć na domku. Domek oznacza, że wracasz na start. Ups.
Przygotowałam też plansze z pustymi okienkami. Może wykorzystacie do nauki innego słownictwa związanego z domu. Możecie sami wkleić rysunki, narysować lub poprosić uczniów, aby sami uzupełnili grę dorysowując elementy.

 

 

Jak sprawić, że uczniowie szybciej zapamiętają słowa typu „armchair” lub „teapot”? Może warto przedstawić to im w formie graficznej?

 

Więcej compound nouns, ale niezwiązanych z domem, znajdziecie tu i tu.

 Polecam też zabawę, którą przygotowała Extrovertic4kids – „Hide and seek in the house”
Użyłam na wielu zajęciach i sprawdza się rewelacyjnie!

 

 



Przy okazji tematu House czytamy również „Spot’s Birthday Party”

 


Spot ma urodziny i razem ze swoimi przyjaciółmi-zwierzętami bawi się w chowanego. 
Oglądamy obrazki i zgadujemy kto ukrył się pod kocem/stołem/ w szafce/za drzwiami itp. 


 

 

 

 


Uczniowie razem zgadują jakie zwierzęta ukryły się w danych miejscach. 

Na końcu zamykam książkę i sprawdzam czy zapamiętały gdzie się ukryły zwierzęta. Bardzo fajna książeczka na powtórkę prepositions

Gramy też w „statki”. Przygotowałam tabelki dla uczniów. 
Każdy z nich dostaje jeden taki arkusz (dwie tabelki). W górnej tabelce musi umieścić po jednym krzyżyku przy każdej czynności/miejscu. W sumie rysuje 4 krzyżyki. 


Pracując w parach, odgradzają się, żeby nie podglądać, zadają sobie nawzajem pytania typu „Do you have breakfast in the bedroom?”/”Do you watch TV in the bathroom?”. 
Odpowiadają „Yes, I do.” lub „No, I don’t.” Ich zadaniem jest zgadnąć gdzie przeciwnik postawił krzyżyki. Ich stwierdzenia nie muszą być prawdziwe, żeby było trudnej to i śniadanie można jeść w łazience 🙂 Bardzo fajne ćwiczenie na tworzenie pełnych pytań i krótkich odpowiedzi. Przy okazji powtarzamy czynności i pomieszczenia. 

Download

Ćwiczenie na słownictwo. 


Ostatnio kupiłam takie fajne pieczątki z literkami (Tiger rządzi!). 
Robiliśmy mini słowniczki obrazkowe i tym razem zamiast tradycyjnie podpisywać obrazki użyliśmy pieczątek. 

 



0 Comments
  1. Let's read in English

    Cudne karty, książeczka swietnie dobrana do tematu, nic dodać , nic ująć tylko polecać dalej. Super!

  2. Pani Miss Jola

    Bardzo fajne!

  3. Zuzinkowa Mama

    Rewelacyjna realizacja tematu! Na pewno skorzystam z gry. Z flashów też chętnie, ale oczywiście jak to zawsze jest z flashami - nigdzie nie znajduję dokładnie takiego kompletu, jakiego mi potrzeba. Napisałaś, że zrobiłaś je sama - tzn. narysowałaś też sama? Czego do tego używasz, jeśli to nie tajemnica?
    Pozdrawiam!

  4. Funglish

    Rysunki pochodzą z darmowej grafiki (sweetclipart.com, openclipar.com, pixabay.com). Karty robię w programie PicMonkey. Podstaw nauczyłam się dzięki Head Full of Ideas - http://www.fullofideas.pl/2015/04/make-you-own-flashcards-tutorial.html a reszta to praktyka.

  5. Zuzinkowa Mama

    Dziękuję za wskazówki :)

  6. Marzena Jastrzębska

    świetna robota!

  7. londonopoly

    Gra w statki jest super, też z niej często korzystam przy powtarzaniu słownictwa, ale na taką formę jeszcze nie wpadłam, dzięki :)

  8. Anonimowy

    Czy tę grę można pobrać?

  9. Funglish

    Oczywiście :) Proszę kliknąć zdjęcie i ponownie kliknąć prawym przyciskiem i "zapisz obraz jako". Nie traci nic na rozdzielczości.

Leave a comment

Pozostaw odpowiedź Anonimowy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *